Pentax KF Body
search
  • Pentax KF Body
  • Pentax KF Body
  • Pentax KF Body
  • Pentax KF Body

Pentax KF Body

949,00 €

Ridefinendo i valori essenziali della fotografia SLR, la PENTAX KF è progettata per fornire prestazioni di imaging eccezionali in un corpo compatto. Presenta una struttura resistente alla polvere e agli agenti atmosferici e fornisce prestazioni affidabili a prova di freddo fino a temperature fino a -10°C, offrendo prestazioni eccellenti in un'ampia gamma di fotografie all'aperto senza essere influenzato dalle condizioni meteorologiche.

Quantità
Prodotto disponibile per gli ordini

Definendo i valori essenziali della fotografia SLR, la PENTAX KF è progettata per fornire prestazioni di imaging eccezionali in un corpo compatto. Presenta una struttura resistente alla polvere e agli agenti atmosferici e fornisce prestazioni affidabili a prova di freddo fino a temperature fino a -10°C, offrendo prestazioni eccellenti in un'ampia gamma di fotografie all'aperto senza essere influenzato dalle condizioni meteorologiche.

Nonostante appartenga alla classe standard, incorpora una serie di funzioni avanzate e caratteristiche di facile utilizzo che di solito sono disponibili solo nei modelli di classe superiore, come un mirino ottico di tipo pentaprisma con un campo visivo quasi del 100% e un sistema di riduzione delle vibrazioni del corpo con una compensazione di 4,5 passi dell'otturatore. Con la PENTAX KF, anche gli utenti SLR per la prima volta possono godersi facilmente e senza sforzo la fotografia SLR a grandezza naturale e l'intero processo di imaging digitale.
Mirino ottico dotato di un pentaprisma di vetro, che fornisce un campo visivo del 100% e un ingrandimento di 0,95 volte Per una visione e una messa a fuoco ottimali Con un campo visivo di circa il 100% e un ingrandimento di quasi 0,95 volte (con un obiettivo FA 50mm F1.4 impostato su infinito), il mirino della PENTAX KF fornisce una visione ampia e nitida del soggetto, permettendovi di catturarlo esattamente come volere. Con pochissime aberrazioni anche agli angoli del campo immagine, assicura un'eccellente facilità di visione in molte diverse situazioni fotografiche. Facilita anche le operazioni di messa a fuoco manuale, poiché facilita l'individuazione del punto a fuoco nel campo dell'immagine.

Ottima operatività, anche con una mano guantata Design versatile per ottimizzare la facilità di utilizzo della fotocamera nelle riprese all'aperto, anche quando si indossano i guanti Presa Il design dell'impugnatura assicura una presa salda del corpo della fotocamera, anche quando si indossano i guanti Pulsanti di controllo e selettore di modalità I quattro pulsanti del controller a quattro vie sono sagomati per un facile accesso e un funzionamento infallibile con la punta delle dita, anche con una mano guantata. L'altezza dei selettori di modalità è ottimizzata per facilitare la rotazione. La PENTAX KF è stata progettata con meticolosa attenzione a ogni dettaglio per offrire un comfort ottimale e la massima operatività. I pulsanti di controllo a cui sono assegnate le funzioni utilizzate di frequente sono stati posizionati per un funzionamento ottimale. Il pulsante di compensazione dell'esposizione è stato posizionato accanto al pulsante di scatto dell'otturatore per un facile accesso, consentendo di premerlo dovendo distogliere lo sguardo dal mirino mentre si regola il valore di compensazione utilizzando le ghiere elettroniche.

Monitor LCD orientabile Per riprese all'aperto flessibili Il monitor LCD ad angolazione variabile della PENTAX KF consente di posizionarlo a qualsiasi angolazione desiderata, facilitando la composizione dell'immagine in una varietà di applicazioni di ripresa in esterni Live View, come le riprese dall'alto con le braccia allungate o le riprese dal basso dal livello del suolo . Doppio quadrante elettronico Rapido controllo del movimento del soggetto e della profondità di campo grazie al sistema operativo Hyper originale La PENTAX KF è dotata di una coppia di ghiere elettroniche che possono essere utilizzate per controllare il sistema operativo Hyper originale PENTAX. Per selezionare la modalità Esposizione programmata (P), ruota una delle due ghiere per passare istantaneamente alla modalità di esposizione a Priorità apertura (Av) o Priorità otturatore (Tv), senza distogliere la visuale dal soggetto.

Una serie di strumenti di personalizzazione Personalizza la tua fotocamera con le impostazioni preferite Potete personalizzare il funzionamento della PENTAX KF assegnando le funzioni desiderate al set di pulsanti e ghiere, compresi i pulsanti Fx1 e Fx2, e le tre posizioni USER Mode della ghiera di selezione. Fornisce inoltre una scelta di voci di menu e l'ordine del loro elenco visualizzato sul pannello di controllo. Questo processo di personalizzazione ti consente di impostare la fotocamera in modo che si adatti al tuo particolare stile di ripresa e ti consente di prestare maggiore attenzione al soggetto.

Modalità UTENTE Facile assegnazione delle impostazioni utilizzate di frequente È possibile assegnare le impostazioni preferite della fotocamera a tre posizioni della modalità USER della ghiera di selezione, quindi richiamare istantaneamente l'impostazione desiderata in base al soggetto o alle intenzioni creative. Molto utile nella fotografia astronomica, questa modalità consente di catturare i bellissimi colori dei corpi celesti con grande facilità, riducendo al minimo la dissolvenza del colore nero sullo sfondo. L'unità O-GPS2 opzionale fornisce una funzione di tracciamento automatico dei corpi celesti nelle applicazioni astronomiche. Sensore di immagine CMOS formato APS-C senza filtro AA con 24,24 megapixel effettivi Unità sensore immagine ad alte prestazioni per immagini dettagliate Il design privo di filtro AA della PENTAX KF ottimizza il potere risolutivo dei circa 24,24 megapixel effettivi forniti dal sensore di immagine CMOS ad alta risoluzione di dimensioni APS-C, assicurando al tempo stesso una lettura ad alta velocità di dati immagine a 14 bit con ricche gradazioni.

Motore di imaging PRIME MII e unità di accelerazione Elaborazione delle immagini ad alta efficienza ed efficace riduzione del rumore, per una resa realistica di gradazioni e texture Grazie alla combinazione del motore di imaging PRIME MII e dell'unità di accelerazione che sopprime efficacemente il rumore, la PENTAX KF assicura una resa realistica di gradazioni e texture a tutti i livelli di sensibilità. Massima sensibilità di ISO 102400 Fotografia ad altissima sensibilità e notevole potenza di imaging La PENTAX KF è dotata di un'unità di accelerazione, che è stata progettata per ottimizzare la tecnologia di elaborazione del rumore ad alte prestazioni. In combinazione con il motore di immagini PRIME MII, questa unità riduce efficacemente il rumore al minimo, anche durante le riprese ad altissima sensibilità a ISO 102400 (sensibilità di uscita standard). Questa combinazione non solo migliora la qualità dell'immagine alle sensibilità più comunemente utilizzate, ma fornisce anche immagini splendidamente rappresentate a sensibilità più elevate riducendo al minimo la granulosità. Di conseguenza, espande i confini della fotografia in condizioni di scarsa illuminazione.

Efficace riduzione delle vibrazioni con tutti gli obiettivi, garantendo effetti di compensazione ottimali La PENTAX KF è dotata dell'originale meccanismo integrato PENTAX SR (Shake Reduction) con un effetto di compensazione di 4,5 step dell'otturatore.* Funziona efficacemente con tutti gli obiettivi intercambiabili PENTAX – dai modelli grandangolari ai teleobiettivi – e riduce al minimo le vibrazioni della fotocamera in condizioni soggette a vibrazioni della fotocamera, come quando si riprendono scene in condizioni di scarsa illuminazione utilizzando solo la luce naturale o quando si utilizza un teleobiettivo. È utile anche per le riprese panoramiche, poiché rileva automaticamente la direzione del movimento della fotocamera con un sensore giroscopico e controlla in modo efficiente l'unità SR per produrre la migliore immagine possibile. Semplicemente mantenendo attiva la modalità SR, puoi ridurre al minimo le vibrazioni della fotocamera sia con immagini normali che con scatti panoramici. * Misurato in conformità con gli standard di test CIPA (utilizzando l'obiettivo smc PENTAX-DA 18-135mmF3.5-5.6ED AL [IF] DC WR, a una lunghezza focale di 135 mm).

Sistema di risoluzione Pixel Shift Ottimizzazione del potenziale del sensore di immagine ad alta risoluzione per acquisire immagini ad altissima risoluzione Sfruttando il meccanismo SR (Shake Reduction), questo innovativo sistema* acquisisce quattro immagini della stessa scena spostando il sensore di immagine di un singolo pixel per ciascuna immagine, quindi sintetizzandole in un'unica immagine composita. Ottiene tutti i dati di colore RGB in ogni pixel per fornire immagini ad altissima risoluzione con colori molto più veritieri e dettagli molto più fini rispetto a quelli catturati dai normali processi di ripresa. Quando la funzione Motion Correction** è attivata, rileva automaticamente un oggetto in movimento durante lo scatto continuo e riduce al minimo gli effetti negativi durante il processo di sintesi. Le immagini catturate da questo sistema possono essere salvate come file in formato RAW. * Quando si utilizza questo sistema, si consiglia di stabilizzare saldamente la fotocamera su un treppiede. Si consiglia inoltre all'utente di utilizzare l'impostazione dell'autoscatto della modalità di guida, una funzione di controllo remoto o una funzione di blocco dello specchio. * Questo sistema potrebbe non produrre l'effetto desiderato quando il soggetto è in movimento o la fotocamera è mossa. ** Questo sistema potrebbe non correggere alcuni tipi di movimento del soggetto. Non garantisce che il movimento sia correttamente corretto per tutti i soggetti. La funzione può essere disattivata quando lo si desidera.

X01183

Scheda tecnica

Tipo Sensore
FORMATO APS-C
Megapixel
24.24
ISO
102.400
Modalità video
Full HD (1920x1080, 16:9, 30fps/25fps/24fps)
Punti AF
11
Wi-Fi
si

PENTAX KF

 

Camera-TypeTTL autofocus, auto-exposure SLR digital-still camera
Lens MountPENTAX KAF2 bayonet mount (AF coupler, lens information contacts, K-mount with power contacts)
Compatible LensKAF4, KAF3, KAF2 (power zoom compatible), KAF, KA mount lens

 

IMAGE CAPTURE UNIT

 

Image SensorPrimary color filter, CMOS.  Size: 23.5 x 15.6 (mm) (APS-C)
Effective PixelsApprox. 24.24 megapixels
Total PixelsApprox. 24.78 megapixels
Sensitivity
(Standard output)
ISO AUTO/100 to 102400 (EV steps can be set to 1EV, 1/2EV or 1/3EV)
Image StabilizerSensor-shift shake reduction - IBIS
AA Filter SimulatorMoiré reduction using SR unit.  OFF/Type1/Type2/Bracket (3 frames)
Dust RemovalSP coating and CMOS sensor operations

 

 

File formatRAW (PEF/DNG), JPEG (Exif 2.3), DCF2.0 compliant
Recorded PixelsJPEG: L(24M:6000x4000), M(14M:4608x3072), S(6M:3072x2048), XS(2M:1920x1280)
RAW: (24M:6000x4000)
Quality LevelRAW (14bit): PEF, DNG
JPEG: ★★★ (Best), ★★ (Better), ★ (Good), RAW + JPEG simultaneous capturing available
Color SpacesRGB, AdobeRGB
Storage MediumSD, SDHC and SDXC Memory Card (Conforms to USH-I standards)
Storage FolderFolder Name: Date (100_1018,101_1019...) or  User assigned folder name (Default "PENTX")
Recording FileFile Name: "IMGP****" or User assigned file name
File name numbering: Sequential, Reset

 

 

VIEWFINDER

 

Viewfinder TypePentaprism Finder
Coverage (FOV)Approx. 100%
MagnificationApprox. 0.95x (FA50mmF1.4 at infinity)
Eye-Relief LengthApprox. 20.5mm (from the view window), Approx. 22.3mm (from the center of lens)
Diopter AdjustmentApprox. -2.5m to + 1.5m-1 
Focusing ScreenInterchangeable Natural-Bright-Matte III focusing screen 

 

 

LIVE VIEW

 

Type of Live ViewTTL method using image sensor
AutofocusHybrid AF (Image plane phase-matching and Contrast detection)
AF area: Face detection, Tracking, Multiple AF points, Select, Spot
Focus Peaking: ON/OFF
DisplayField of View approx. 100%, Magnified view (up to 16x), Grid Display (4x4 Grid, Golden Section, Scale display, Square 1, Square 2, Grid Color: Black/White ), Histogram, Bright area warning

 

 

LCD MONITOR

 

Monitor Type Vari-angle TFT color LCD monitor featuring an air-gapless structure, tempered-glass front panel
Size3.0 inch (aspect ratio 3:2)
DotsApprox. 1037K dots
AdjustmentBrightness, Saturation and Colors adjustable
Outdoor View SettingAdjustable ±2 step
Night Vision LCD DisplayON/OFF

 

 

WHITE BALANCE

 

Type of White Balance TTL method using image sensor
Light temperature - presetsAUTO WB, Multi Auto WB, 
Daylight, Shade, Cloudy, Fluorescent Light (D:Daylight Color, N:Daylight White, W:Cool White, L:Warm White), Tungsten Light, CTE, 
Manual WB (up to 3 settings), Color Temperature Configuration (up to 3 settings), Copying the white balance setting of a captured image
Fine AdjustmentAdjustable ±7 steps on A-B axis or G-M axis

 

 

AUTOFOCUS SYSTEM

 

Type of AF-SystemTTL: Phase-matching autofocus
Focus SensorSAFOX X, 11 points (9 cross type focus points in the center)
Brightness RangeEV-3 to 18 (ISO 100 / at normal temperature)
AF ModeSingle AF (AF.S), Continuous AF (AF.C),  Auto select AF (AF.A) 
AF Point SelectionAuto:11 points, Auto:5 points, Select, Expanded Area Select, Spot
AF Assist LightDedicated LED AF assist light

 

 

METERING

 

 

Type of Metering SystemTTL open aperture, 77 segmented metering, center-weighted and spot metering
Metering RangeEV0 to 22 (ISO100 at FA50mmF1.4)
Exposure ModeAuto Picture mode (Standard, Portrait, Landscape, Macro, Moving Object, Night Scene Portrait, Sunset, Blue Sky, Forest), Scene Mode (Portrait, Landscape, Macro, Moving Object, Night Scene Portrait, Sunset, Blue Sky, Forest, Night Scene, Night Scene HDR, Night Snap, Food, Pet, Kids, Surf & Snow, Backlight Silhouette, Candlelight, Stage Lighting, Museum), Program, Sensitivity Priority, Shutter Priority, Aperture Priority, Shutter & Aperture Priority, Manual, Bulb
EV Compensation±5EV (1/2EV steps or 1/3EV steps can be selected)
AE LockCan be assigned to the AF/AE-L button

 


SHUTTER

 

Shutter-TypeElectronically controlled vertical-run focal plane shutter
* Electronic shutter when using Pixel Shift Resolution
Shutter SpeedAuto:1/6000 to 30 sec., Manual: 1/6000 to 30 sec. (1/3EV steps or 1/2EV steps), Bulb (Timed exposure setting possible from 10 sec. to 20min.)

 

 

DRIVE MODES

 

Mode Selection

[Still Image] Single Frame, Continuous (H, L), Self-timer (12s, 2s, Continuous), Remote Control (0s., 3s., Continuous), Bracketing (2, 3 or 5 frames), Mirror-up,  Multi-Exposure, Interval Shooting, Interval Composite,  Interval Movie Record, Star Stream 

[Movie] Remote Control

* Bracketing, Interval Shooting, Interval Composite, Interval Movie Record and Star Stream are possible to use with Self-timer/Remote Control
* Mirror-up is possible to use with Self-timer
* Multi-Exposure is possible to use with Continuous Shooting, Self-timer or Remote Control

Continuous
Shooting
Max. approx. 6.0 fps, JPEG ( L: ★★★ at Continuous H): up to approx. 40 frames, RAW: up to approx. 10 frames, RAW+: up to approx. 8 frames
Max. approx. 3.0 fps, JPEG  L: ★★★ at Continuous L): up to approx. 100 frames, RAW: up to approx. 16 frames, RAW+: up to approx. 11 frames
*ISO100
Multi-ExposureComposite Mode(Additive/Average/Bright)
Number of Shots(2 to 2000 times)
Interval
Shooting

[Interval Shooting] Interval: 2s. to 24h./ Standby Interval: Min.・1s. to 24h., Number of shots: 2 to 2000 times, Start Interval: Now/Self-timer/Remote Control/Set Time 

[Interval Composite] Interval: 2s. to 24h./ Standby Interval: Min.・1s. to 24h., Number of shots: 2 to 2000 times, Start Interval: Now/Self-timer/Remote Control/Set Time, Composite Mode: Additive/Average/Bright, Save Process: ON/OFF

[Interval Movie] Recorded Pixels: 4K/FullHD/HD, File Format: Motion JPEG (AVI), Interval:2s. to 24h./ Standby Interval: Min・1s. to 24h., Number of shots: 8 to 2000 times (8 to 500 times at 4K), Start Interval:Now/Self-timer/Remote Control/Set Time 

[Star Stream]  Recorded Pixels: 4K/FullHD/HD, File Format: Motion JPEG (AVI), Interval:2s. to 24h./ Standby Interval: Min・1s. to 24h., Number of shots: 8 to 2000 times (8 to 500 times at 4K), Start Interval: Now/Self-timer/Remote Control/Set Time, Fade-out: OFF/Low/Medium/High

 

 

FLASH

 

Built-in FlashBuilt-in retractable P-TTL flash, GN: approx. 12 (ISO100/m), Angle of view of 28mm lens (35mm format equivalent)
Flash ModesAuto Flash Discharge, Auto Flash + Red-eye Reduction (Auto Picture, Scene) Flash On, Flash On+ Red-eye Reduction, Slow-speed Sync, Trailing Curtain Sync, Manual Flash Discharge (Full-1/128)
Sync Speed1/180sec.

Flash Exposure 
Compensation

-2.0~+1.0EV
External FlashP-TTL, Leading Curtain Sync, Trailing Curtain Sync, Contrast-control-sync, High-speed sync, Wireless sync
* Contrast-control-sync and High-speed sync requires two or more dedicated external flash

 

 

CAPTURE SETTING

 

Custom ImageAuto Select, Bright, Natural, Portrait, Landscape, MIYABI, SATOBI, Radiant, Muted, Flat, Bleach Bypass, Reversal Film, Monochrome, Cross Processing
Cross ProcessRandom, Preset 1-3, Favorite 1-3
Digital FilterExtract Color, Replace Color, Toy Camera, Retro, High Contrast, Shading, Invert Color, Unicolor Bold, Bold Monochrome 
ClarityAdjustable ±4 step
Skin ToneType1, Type2, OFF
HDRAuto, HDR1, HDR2, HDR3, Advanced HDR, OFF,  Exposure bracket value adjustable, Automatic composition correction function 
Pixel Shift
Resolution
Motion Correction ON, Motion Correction OFF, OFF
Lens CorrectionDistortion Correction, Peripheral Illumin. Correction, Lateral Chromatic Aberration Correction, Diffraction Correction 
D-RANGE
Compensation
Highlight Correction, Shadow Correction
Noise ReductionSlow Shutter Speed NR, High-ISO NR
Horizon CorrectionSR On: correction up to 1 degrees, SR Off: correction up to 1.5 degrees
Electronic LevelDisplayed in viewfinder : Horizontal direction only, Displayed on LCD monitor: Horizontal and vertical direction


 

MOVIE

 

File FormatMPEG-4 AVC/H.264(MOV
Recorded PixelsFull HD(1920x1080, 60i/50i/30p/25p/24p)
HD (1280x720, 60p/50p)
Auto FocusHybrid AF (Image plane phase-matching and Contrast detection)
AF mode: Single AF (AF.S), Continuous AF (AF.C)  * Continuous AF (AF.C) is available with the dedicated lens.
AF area: Multiple AF points, Select, Spot
Focus Peaking: ON/OFF
SoundBuilt-in stereo microphone, external microphone (Stereo recording compatible)
Recording Sound Level adjustable
Recording TimeUp to 25 minutes or 4GB ; automatically stops recording if the internal temperature of the camera becomes high
Custom ImagesAuto Select, Bright, Natural, Portrait, Landscape, MIYABI, SATOBI, Radiant, Muted, Flat, Bleach Bypass, Reversal Film, Monochrome, Cross Processing
Cross ProcessingRandom, Preset 1-3, Favorite 1-3.
Digital FilterExtract Color, Replace Color, Toy Camera, Retro, High Contrast, Shading, Invert Color, Unicolor Bold, Bold Monochrome

 

 

PLAYBACK

 

Playback ViewSingle frame,  Multi-image display (6,12, 20, 35, 80 segmentation), Display magnification (up to 16x, Quick Zoom view available), Grid display (4x4 Grid, Golden Section, Scale display, Square 1, Square 2, Grid Color: Black/White ), Rotating, Histogram (Y histogram, RGB histogram), Bright area warning, Auto Image Rotation, Detailed information, Copyright Information (Photographer, Copyright holder), GPS information (latitude, longitude, altitude, Coordinated Universal Time) , Orientation,  Folder Display, Calendar Filmstrip Display, Slide Show
Digital FilterBase Parameter Adj, Extract Color, Replace Color, Toy Camera, Retro, High Contrast, Shading, Invert Color, Unicolor Bold, Bold Monochrome, Tone Expansion, Sketch, Water Color, Pastel, Posterization, Miniature,  Soft, Starburst, Fish-eye, Slim, Monochrome
RAW Development

RAW file select:
Select Single Image, Select Multiple Images, Select a folder

RAW Development Parameter:
White Balance, Custom Image,  Sensitivity, Clarity, Skin Tone, Digital filter, HDR, Pixel Shift Resolution, Shadow Correction, High-ISO NR, Distortion Correction, Peripheral Illumin. Corr., Lateral Chromatic Aberration Correction, Diffraction Correction, Color Fringe Correction, File Format (JPEG/TIFF), Aspect Ratio, JPEG Recorded Pixels, JPEG Quality, Color Space 

EditImage Rotation, Color Moiré Correction, Resize, Cropping (Aspect ratio and Slant adjustment available), 
Movie Edit (Divide or delete selected frames), Capturing a JPEG still picture from a movie, Saving RAW data in buffer memory, Image Copy
DeleteDelete single image, delete all, select & delete, delete folder, delete instant review image

 

 

CUSTOMAZATION

 

USER ModeUp to 3 settings can be saved
Custom Functions24 items
Mode Memory16 items
Button 
Customization
Fx1 Button, Fx2 Button (One Push File Format, Wi-Fi, Outdoor View Setting, Night Vision LCD Display, Preview, Electronic Level, Change AF Area)
AF/AE-L button (AF1, AF2, Cancel AF, AE Lock) 
Various settings for the action of the e-dials in each exposure mode can also be saved
World TimeWorld Time settings for 75 cities (28 time zones)
LanguageEnglish, French, Germany, Spanish, Portuguese, Italian, Dutch, Danish, Swedish, Finnish, Polish, Czech, Hungarian, Turkish, Greek, Russian, Korean, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Japanese
AF Fine
Adjustment
±10 step, Uniform adjustment, Individual adjustment (up to 20 can be saved)
Copyright 
Information
Names of "Photographer" and "Copyright Holder" are embedded to the image file.
Revision history can be checked using the provided software
Indicator LampsOther indicator lamps (OFF/1/2), Self-timer (ON/OFF), Remote Control (ON/OFF), GPS (ON/OFF)


 

 

POWER SUPPLY

 

Battery TypeRechargeable Lithium-ion Battery D-LI109
AC AdapterAC Adapter Kit K-AC168 (Optional)
Battery LifeNumber of recordable images:
(with 50% flash usage): approx. 400 images, (without flash usage): approx.: 460 images
Playback time: Approx. 250 minutes

* With a fully-charged Rechargeable Lithium-ion Battery under the temperature at 23°C. Tested in compliance with CIPA standard. Actual results may vary depending on the shooting condition.

 

 

INTERFACES

 

Connection PortUSB2.0 (micro B), HDMI output terminal (Type D) , Stereo microphone input / Cable switch input ( ø3.5mm connector)
USB ConnectionMSC/PTP

 

 

WIRELESS LAN

 

WLAN StandardIEEE 802.11b/g/n
Frequency
(Center Frequency)
2412MHz~2462MHz (1ch~11ch)
SecurityAuthentication: WPA2, Encryption: AES

 

 

DIMENSIONS AND WEIGHT

 

 

DimensionsApprox. 125.5mm (W) x93.0mm (H) x 74.0mm (D) (excluding protrusions)
WeightApprox. 684g (Including dedicated battery and SD Memory Card),
Approx. 625g (body only)

 

OPERATING ENVIRONMENT

 

Temperature-10°C~40°C (14°F~104°F)
Humidity85% or less (no condensation)

 

 

SYSTEM REQUIREMENTS

 

<Windows>

OSWindows 11, Windows 10 (32bit/64bit)
CPUIntel Core 5 Duo or higher
RAM8GB or more
Free Disk SpaceProgram installation and start-up: 100 MB or more of available space
Image file saving: Approximately 15 MB per file (JPEG) / approximately 50MB (RAW)
Monitor1280 x 1024 dots, 24 bit full-color or more

 

<Macintosh>

OSmacOS 12 Monterey, macOS 11 Big Sur, macOS 10.15 Catalina
CPUIntel Core i5 or higher
RAM8GB or more
Free Disk SpaceProgram installation and start-up: 100 MB or more of available space
Image file saving: Approximately 15 MB per file (JPEG) / approximately 50MB (RAW)
Monitor1280 x 1024 dots, 24 bit full-color or more

* The operating system must be pre-installed in the computer, and updated to the latest version.

  The system requirements above do not necessarily gurantee proper operation with all computers.

 

 

STORAGE CAPACITY (based on 8 GB memory card)


RAW

Recorded Pixels6000 x 4000
Quality LevelPEF  
Images151  

 

JPEG

Recorded PixelsL - 24MP - 6000 x 4000
Quality Level★★★★★
Images52811922339

 

Recorded PixelsM - 14MP - 4608 x 3072
Quality Level★★★★★
Images88919963837

 

Recorded PixelsS - 6MP - 3072 x  2048
Quality Level★★★★★
Images196443097923

 

Recorded PixelsXS - 2MP - 1920 x 1280
Quality Level★★★★★
Images4723982416374

 

 

<Movie recording>

 

Recorded PixelsFull HD - 1920 x 1080
 60i50i30p25p24p
Time (approx.)00:32′15″00:38′21″00:32′15″00:38′21″00:39′51″

 

Recorded PixelsHD (1280 x 720)
 60p60p
Time (approx.)00:32′15″00:38′21″


[Hours : Minutes' Seconds'']


* You can record up to 25 min. or 4GB movie for one shooting.
* ‘Testing your camera’ refers to confirmed operation by RICOH IMAGING, and is intended for customer convenience but is not a guarantee by RICOH IMAGING to the customer.
* Use a high-speed SD memory card when recording movies. If the writing speed cannot keep up with the recording speed, writing may be interrupted during recording.

 

 

Copyright

* The contents of this webpage are all copyrighted, and must not be used, duplicated or transmitted, whether in part or in entirety, without permission.
* Designs and specifications are subject to change without notice.